De handhaving vanuit verschillende Omgevingsdiensten door heel het land is nú echt begonnen. Meerdere MijnEML klanten hebben onze helpdesk gecontacteerd met berichten en vragen over controlebezoeken.
Een spannend moment voor het team van MijnEML om te ervaren hoe de verschillende Omgevingsdiensten, met vaak verschillende interpretaties van de EML, tegen de rapportages en vooral het Plan van Aanpak van onze klanten aankijken. De reacties hebben ons positief verrast en daar zijn wij uiteraard heel blij mee. Omgevingsdienst De Vallei noemt MijnEML zelfs ‘zeer professioneel’! Een andere Omgevingsdienst neemt zelfs MijnEML flyers mee tijdens bedrijfsbezoeken en controles om ondernemers de mogelijkheid te geven ontzorgt te worden.
Het is fantastisch om te zien en te horen dat MijnEML klanten vlot door een controlebezoek van de Omgevingsdienst lopen. Met de uitdraai inclusief Plan van Aanpak vanuit de applicatie hebben zij alle informatie paraat. Wij hebben inmiddels al meerdere klanten mogen helpen bij een ontvangen controlerapport waarin enkele wijzigingen en updates vermeld stonden welke verwerkt moesten worden waarna de rapportage opnieuw ingediend kon worden bij RVO.
Let op: Heeft u in uw bedrijf Erkende Maatregelen doorgevoerd ná uw melding bij RVO? Pas dit dan aan in de applicatie, vergeet hierbij uw Plan van Aanpak niet te updaten, en machtig MijnEML vervolgens om uw melding opnieuw bij RVO te doen.
Staat er bij u een controle gepland en heeft u een vraag, twijfelt u ergens over of wenst u assistentie? Neem contact met ons op zodat wij u kunnen helpen. U kunt onze helpdesk tijdens kantooruren bereiken op 085 – 273 63 28 en info@mijneml.nl.